Deti a rúška

09.03.2021

Názorov a rozumných vysvetlení nikdy nie je dosť. V nasledujúcom texte sa dočítate o pohľade detskej lekárky Dr. Liliana Szabó na nosenie rúšok u detí. 

Neberte deťom úsmev
Neberte deťom úsmev

Dr. Liliana Szabó, Február 2021

Deti by nemali nosiť rúško v školách ani nikde inde z nasledujúcich dôvodov:

1) HYPOXIA:

Je vedecky preukázané, že použitie rúšok udržuje okysličenie v krvi nízke. To vedie ku spomaleniu všetkých metabolických procesov ľudského tela; znižuje prirodzenú imunitu. Dieťa je v procese rastu a reprodukcie buniek a potrebuje pre tieto procesy čo najviac kyslíka. Na druhú stranu každý pohyb zvyšuje dopyt po kyslíku, takže aktívna fyzická hra a fyzické cvičenie zhoršujú situáciu hypoxie. Keď v týchto situáciách majú deti zapchatý nos a ústa rúškom, vystavujú sa tým riziku mdloby, bronchospazmovej kríze, panickým záchvatom atď.

2) RÚŠKO PODPORUJE ORÁLNE A RESPIRAČNÉ INFEKCIE:

Výdych slín a baktérii, ktoré sú uchovávané v tkanine a znovu vdychované bez riadnej obnovy vzduchu, vytvárajú zvýšenú vírovú záťaž a počet baktérií vo vzduchu. To zvyšuje riziko infekcií v ústach, krku, hrtane a pľúcach. Vlhkosť nahromadená v tkanine krytu úst vytvára kolónie plesní (napr. candida) a rôznych iných baktérií, ktoré sú vdychované znovu a znovu bez možnosti eliminácie voľným dýchaním. Týmto spôsobom sa rúško či respirátor stávajú prvkom kontaminácie, ktorý porušuje zdravie tým, že zbavuje dieťa alebo kohokoľvek, kto ho používa, jeho prirodzených respiračných zdrojov imunity.


3) VYTVÁRA VÁŽNE PSYCHICKÉ POŠKODENIE:

Bolo dokonale preukázané, že zakrytie úst a nosa jedinca ho stavia do situácie bezmocnosti. Preto sa tento spôsob používa v procesoch nadvlády a tyranie. Na druhú stranu, mučitelia a mocenské sily si po celú históriu zakrývali svoje tváre, aby vyvolali strach. Taktiež zločinci si zakrývajú tváre, aby vyvolávali strach a neboli k rozpoznaniu. Pre dieťa, ktoré nie je schopné sa spontánne vyjadriť, nie je schopné voľne dýchať a nie je schopné vidieť výrazy na tvári svojich vrstovníkov alebo svojho učiteľa, toto predstavuje agresiu pre jeho psychiku. Tieto deti si vyvinú postoj podrobenia a strachu z druhých, skôr než aby rozvíjali svoje vlastné ja a osobnosť, aby v budúcnosti mohli stáť vo svojom živote ako bezpeční a zdraví dospelí. Strach je nástroj hromadnej manipulácie používaný tyraniami a spôsobuje veľké škody imunitnému a psychickému systému. Paralyzuje dieťa, miesto aby ho povzbudzoval k riešeniu problémov a tvárou v tvár životným okolnostiam s inteligenciou a pokojom. Vzdelávať dieťa v strachu znamená vytvárať slabých dospelých, bez šance na uvažovanie a bez šance uplatniť svoju skutočnú vnútornú silu, aby sa ubránilo proti zrážaniu a napadnutiu. 

AKÉKOĽVEK POTLAČOVANIE SLOBODY PREJAVU DIEŤAŤA JE ZNEUŽITÍM JEHO ĽUDSKÝCH PRÁV.